• 1405/04/01
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری کارگاه کمک‌های اولیه در آزمایشگاه برای کارشناسان آزمایشگاه دانشکده پزشکی

کارگاه آموزشی کمک‌های اولیه در آزمایشگاه با تدریس دکتر خلیقی و دکتر محسنیان، متخصص طب اورژانس، برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی این کارگاه آموزشی  با حضور کارشناسان آزمایشگاه در محل سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشکده پزشکی برگزار شد. در این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان با مهم‌ترین مهارت‌های کمک‌های اولیه در مواجهه با حوادث و اورژانس‌های احتمالی محیط کار  آشنا شدند.

 


محورهای آموزشی این کارگاه شامل  قطع تنفس (خفگی‌ها یا شوک الکتریکی)،  سوختگی‌ها،  سوختگی ناشی از مواد شیمیایی، بریدگی روی پوست، مسمومیت با گازها، ورود مواد به چشم و مسمومیت دهانی بود.

شرکت‌کنندگان آموختند در مواقع قطع تنفس ناشی از خفگی یا شوک الکتریکی چه اقداماتی انجام دهند و آموزش اقدامات لازم در مواجهه با انواع سوختگی ناشی از شعله، تماس با جسم داغ و یا الکتریسیته ارائه گردید. همچنین با اقدامات مناسب در مواقع سوختگی حاصل از مواد شیمیایی و در مواقع ایجاد بریدگی روی پوست آشنا شدند و آموختند در مواقع مسمومیت با گازها چه اقداماتی انجام دهند.

 


در پایان این کارگاه، شرکت‌کنندگان توانایی لازم برای واکنش صحیح و به‌موقع در مواجهه با حوادث و اورژانس‌های رایج در محیط آزمایشگاه را کسب نمودند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار و رویدادها
  • کد خبری : 155390
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید